منتديات الأحباب
انت غير مسجل بالمنتدى ... يرجى التسجيل
منتديات الأحباب
انت غير مسجل بالمنتدى ... يرجى التسجيل
منتديات الأحباب
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
منتديات الأحباب

الرئيسيةالرئيسية  أحدث الصورأحدث الصور  التسجيلالتسجيل  دخول  
انتبهوا : اليكم الخبر السار انتهينا تقريبا من منتدانا الجديد www.internetgate.info يمكنكم الأن البدء مع الناس الأخرين فى المشاركة بالمواضيع و الأراء
قريبا جدا سننشأ على الموقع جزء مخصص للفيديوهات كمثل YouTube بل افضل فى التصميم و بعد بنائه تستطيعون بعدها رفع فيديوهاتكم

أى حد محتاج مساعده فى لعبةSTILL LIFE أنا موجود وحشرح كل ألغاز اللعبه باللتفصيل(متجدد)

Prince Persia
RoofMan2008
KING_MOHEX
7 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
KING_MOHEX
عضو
عضو
KING_MOHEX

ذكر
مستوي الانذار : 0%

أى حد محتاج مساعده فى لعبةSTILL LIFE أنا موجود وحشرح  كل ألغاز اللعبه باللتفصيل(متجدد) Empty
مُساهمةموضوع: أى حد محتاج مساعده فى لعبةSTILL LIFE أنا موجود وحشرح كل ألغاز اللعبه باللتفصيل(متجدد)   أى حد محتاج مساعده فى لعبةSTILL LIFE أنا موجود وحشرح  كل ألغاز اللعبه باللتفصيل(متجدد) Emptyالسبت أبريل 05, 2008 11:33 pm

السلام عليكم ورحمت الله وبركاته
الموضوع ده حيبقى شامل لأى سؤال فى لعبة STILL LIFE
وأنشاء الله أقدر أرد على إستفساراتكم كلها

أى حد محتاج مساعده فى لعبةSTILL LIFE أنا موجود وحشرح  كل ألغاز اللعبه باللتفصيل(متجدد) Title10

أول لغز حتأبله فى اللعبه هوه إزاى تفتح
باب المشرحه بإستخدام الكارت إلى معاك
والحل بسيط جدا
1- مرر الكارت فى الجهاز

2- أكتب على الجهاز بإستخدام الأزرار كلمة
(VODKA)
أو ما يعادلها بالأرقام
8,6,3,5,2
إبتداء من 8 و إنتهاء ب2

3- أضغط أوك
والصوره ديه بتوضح الشرح

أى حد محتاج مساعده فى لعبةSTILL LIFE أنا موجود وحشرح  كل ألغاز اللعبه باللتفصيل(متجدد) Vodca12

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

تانى لغز حتأبله هوه لغز الصندوق إالى فيه المذكرات القديمه إالى حتسعدك فى حل القضيه

وحعلمك إزاى تفتح الصندوق من غير تعب

أنت حتشوف العقد إلى معاك حتلاحظ أنه فيه خمس حاجات مميزه (قلب أحمر فى الوسط وأربعة أشكال سداسيه)
اهوه ده الشكل إالى المفروض تحطه فى العداد إلى على الصندوق عشان يتفتح
يعنى إحناعايزين نخلى العدادعلى الشكل إلى فى الصوره ديه

أى حد محتاج مساعده فى لعبةSTILL LIFE أنا موجود وحشرح  كل ألغاز اللعبه باللتفصيل(متجدد) Box210
عشان نخلى العداد على الصوره ديه

1. 1-حتدور رقم 3 مره واحده بس
  2. حتدور رقم 2 ثلاث مرار متتتاليه
  3. وتدوررقم 4 ثلاث مرات متتاليه
  4. وتدور رقم 5 ثلاث مرات متتاليه
وبكده حتوصل إلى الشكل إلى إنت عايزه وتضغط على الزرار إلى يفتحلك الصندوق والأرقام موضحه على الصوره ديه

أى حد محتاج مساعده فى لعبةSTILL LIFE أنا موجود وحشرح  كل ألغاز اللعبه باللتفصيل(متجدد) Box10
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

اللغز الثالث إلى حتأبله فى اللعبه لغز الخزنه
اللغز ده سهل وبسيط
أنت معاك ورقه فيها أرقام الأرقام ديه هيه كلمة السر للخزنه
كل رقم من الأرقام ديه متمثل بكود على الخزنه المفروض ترتبهم ودى صورة الخزنه

أى حد محتاج مساعده فى لعبةSTILL LIFE أنا موجود وحشرح  كل ألغاز اللعبه باللتفصيل(متجدد) Safed10

وترتيب الحروف فى الخزنه فى الصوره ديه

أى حد محتاج مساعده فى لعبةSTILL LIFE أنا موجود وحشرح  كل ألغاز اللعبه باللتفصيل(متجدد) Safenn10
بعد ما ترتب الحروف زى الصوره أضغط على المقبض المشار عليه فى الصوره الأولى
وحتفتح الخزنه و حتلاقى جوه الخزنه صوره حتساعدك على حل القضيه
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
رابع لغز حيأبلك فى اللعبه هوه أنك عايز توصل الكهربه للجهاز عشان تشغل المغناطيس
وعشان تعمل كده لازم ترتب الأرقام 1و2و3 فى الفتحه إلى فوق
و الأرقام 4و5و6 فى الفتحه إلى تحت زى ما موجود فى الصوره ده

أى حد محتاج مساعده فى لعبةSTILL LIFE أنا موجود وحشرح  كل ألغاز اللعبه باللتفصيل(متجدد) Power310

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
خامس لغز إزاى توصل لعربة القطار كى تستطيع الكلام مع الضحيه التى أنقذت من الموت

أولا لازم توصل الكهرباء للجهاز من اللغز السابق
ثانيا تدخل المبنى وتشغل الجهاز وحتتحكم فى الجهاز بلوحة المفاتيح
ثالثا بإستخدام هذا الجهاز حرك الصناديق لكى تكون على الشكل التالى

أى حد محتاج مساعده فى لعبةSTILL LIFE أنا موجود وحشرح  كل ألغاز اللعبه باللتفصيل(متجدد) Sandok10

رابعا قص السلك الذى يربط الصندوقين الموضوعين فوق بعض
خامسا أرجع مره أخرى للجهاز وحرك الصناديق حتى توصل للشكل التالى
ومن ثم أقفز على الصناديق حتى توصل إلى العربه

أى حد محتاج مساعده فى لعبةSTILL LIFE أنا موجود وحشرح  كل ألغاز اللعبه باللتفصيل(متجدد) Sandok11
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
سادس لغز فى اللعبه هو أنك مطلوب منك تعمل كيكه وهو مديك مقادير غريبه جدا
عشان تحل اللغز ده المفروض تخلط المقادير بترتيب معين بحيث تستطيع خبز كيك
أنا دلوقتى حأعطيكم المقاديرو إزاى تخلطها مع بعضهالكى تنجح فى حل هذا اللغز

1/2 CUP BUTTER
1 CUP BROWN SUGAR
1 CUP MILK
ثم أخلط المقادير السابقة وأضف التالى
2 CUP FLOUR
1 TEA SPOON CINNAMON
1 TABLE SPOON GINGER
ثم أخلط المقادير وأضف التالى
1 EGG
1/2 MOLASSES
ثم أخلط السابق
وبعد ذلك أضغط على شكل الفرن لكى تخبز هذا الخليط
وكل شئ موضح فى الصوره ديه

أى حد محتاج مساعده فى لعبةSTILL LIFE أنا موجود وحشرح  كل ألغاز اللعبه باللتفصيل(متجدد) Cake310
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
والمزيد من حل الألغاز فى إنتظارك

RoofMan2008
مؤسس الشبكة
مؤسس الشبكة
RoofMan2008

ذكر

أى حد محتاج مساعده فى لعبةSTILL LIFE أنا موجود وحشرح  كل ألغاز اللعبه باللتفصيل(متجدد) Empty
مُساهمةموضوع: رد: أى حد محتاج مساعده فى لعبةSTILL LIFE أنا موجود وحشرح كل ألغاز اللعبه باللتفصيل(متجدد)   أى حد محتاج مساعده فى لعبةSTILL LIFE أنا موجود وحشرح  كل ألغاز اللعبه باللتفصيل(متجدد) Emptyالخميس أبريل 10, 2008 12:48 pm

موضوع جامد و اللعة ده جامدة موت انا جبتها مشكور على الشرح الوافى
http://silkroad.shareblog.net
Prince Persia
عضو
عضو
Prince Persia

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: أى حد محتاج مساعده فى لعبةSTILL LIFE أنا موجود وحشرح كل ألغاز اللعبه باللتفصيل(متجدد)   أى حد محتاج مساعده فى لعبةSTILL LIFE أنا موجود وحشرح  كل ألغاز اللعبه باللتفصيل(متجدد) Emptyالإثنين أبريل 21, 2008 9:59 pm

مشكور يا مان علي المجهود الجامد ده
Elde7de7
ادارى
ادارى
Elde7de7

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: أى حد محتاج مساعده فى لعبةSTILL LIFE أنا موجود وحشرح كل ألغاز اللعبه باللتفصيل(متجدد)   أى حد محتاج مساعده فى لعبةSTILL LIFE أنا موجود وحشرح  كل ألغاز اللعبه باللتفصيل(متجدد) Emptyالثلاثاء أبريل 22, 2008 9:08 am

موضوع جامد مشكور يا مان
http://www.newg.297m.com/
abol3ela
عضو
عضو
abol3ela

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: أى حد محتاج مساعده فى لعبةSTILL LIFE أنا موجود وحشرح كل ألغاز اللعبه باللتفصيل(متجدد)   أى حد محتاج مساعده فى لعبةSTILL LIFE أنا موجود وحشرح  كل ألغاز اللعبه باللتفصيل(متجدد) Emptyالثلاثاء أبريل 22, 2008 10:02 am

جااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااامد
http://www.filgoal.com
islam_talha
عضو VIP
عضو VIP
islam_talha

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: أى حد محتاج مساعده فى لعبةSTILL LIFE أنا موجود وحشرح كل ألغاز اللعبه باللتفصيل(متجدد)   أى حد محتاج مساعده فى لعبةSTILL LIFE أنا موجود وحشرح  كل ألغاز اللعبه باللتفصيل(متجدد) Emptyالجمعة يوليو 18, 2008 12:36 am

جامد جدا
ممتاز يا MOHEX
وليد التكريتي
عضو جديد
عضو جديد
وليد التكريتي

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: أى حد محتاج مساعده فى لعبةSTILL LIFE أنا موجود وحشرح كل ألغاز اللعبه باللتفصيل(متجدد)   أى حد محتاج مساعده فى لعبةSTILL LIFE أنا موجود وحشرح  كل ألغاز اللعبه باللتفصيل(متجدد) Emptyالخميس يوليو 29, 2010 3:25 am

السلام عليكم
انا محتاج مساعدتكم في لعبة still life2 انا علقت عند بيت القاتل والقاتل عامل كهربه في الباب المشكله اني مش عارف ابطل عمل الكهربه ابليز اعطوني الحل كامل للعبه عشان انا دايخ سبع دوخاااااااااااااات

أى حد محتاج مساعده فى لعبةSTILL LIFE أنا موجود وحشرح كل ألغاز اللعبه باللتفصيل(متجدد)
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» معظم المصطلحات اللي ممكن تشوفها فى اللعبه ومش فاهم معناها
» مع الغاز ( كم عدد ) متجدد
» موضوع خاص بال Loaders (متجدد)
» جميع برامج سلك رود ( متجدد )
» مجلد قصص Kiris (متجدد)